hits

To web-baserte løsninger for en dynamisk bedrift

Man Working Coffee Shop Cafe ConceptModerne bedrifter står overfor mange og store utfordringer. En mangslungen virksomhet krever gode, standariserte og brukervennlige løsninger på en rekke felt. Og så mye som mulig bør skje digitalt.

For store og mellomstore virksomheter dreier veldig mye seg om intern kommunikasjon, klare fordelinger av arbeidsoppgaver og felles dokumentsystemer som er tilgjengelige. De må også kunne avgrense sin interne virksomhet mot den ytre verden.

Vi snakker for en stor del om etableringen av et eget intranett. Dessuten er valget av system for fakturabehandling en hodepine for mange grundere. Vi skal se på et par løsninger med gode anbefalinger. Det er Colibo når det gjelder intranett og Ibistic for fakturahåndtering.

Intranettet
Det er mange krav til et godt intranett. Å gjøre det riktige valget er like avgjørende som å velge toppleder, eller den personen du ønsker å dele resten av livet ditt med for den saks skyld. Det er med andre ord ikke bare å finne den som ser best ut på papiret, men også den som er best tilpasningsdyktig din bedrifts behov.

Colibo er en intranettleverandør som har høstet gode referanser fra en rekke kunder. De legger vekt på en rask og grundig implementeringsprosess og lokal tilpasning. Brukervennlighet og fildeling er to andre stikkord.

Mange er de implementeringsprosjektene som florerer som legender blant de ansatte. De har hørt tale om et kommende intranett i flere år men ennå har ingen sett noe til det. Colibo har et straight skjema for dette, fra oppstartsmøte til snorklipping for det ferdige intranettet. De har en rekke case som viser en gjennomføring på få måneder.

Så er det brukervennligheten. Et intranett de ansatte kvier seg for å bruke, med så kompliserte funksjoner at det blir en negativ snakkis i kantina eller på røykehjørnet, er ikke godt for bedriften.

Mye av Colibos brukerfunksjoner er inspirert av de sosiale media folk allerede er vant til å bruke. Målet er at terskelen for å ta det i bruk skal være liten. Når de ansatte først er i gang, kommer de seg fort videre til det felles filarkivet, journaler, instrukser og nyheter.

Ettersom de ansatte kan legge inn egne profiler og dele nyheter, risikerer de rett og slett å bli glad i intranettet sitt.

Mer informasjon får du på colibo.com/no.

Fakturabehandling
En god bedrift betaler regningene sine i tide. Da må en god bedrift også ha et fakturasystem som fungerer. Og det bør være så greit å bruke at de ansatte tilbringer minst mulig del av tiden sin på behandlingen. I vår tid betyr det at det må skje elektronisk.

Systemet vi har valgt å bruke heter Ibistic. Den viktigste grunnen til det er at all behandling skjer på skjermen. Alle inngående fysiske fakturaer blir scannet og sendt opp i skyen. Med det har du et online fakturarkiv som er tilgjengelig for alle ansatte til enhver tid.

Kundesupport er lett tilgjengelige i kontortiden og kan nås på telefon eller chat. Ellers er det bare å sende en e-post som blir besvart påfølgende morgen.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar